Hänger med svärmen och svarar på
Top Ten Troll Questions for Your GameSvar: Ja för Aenglum men nej för Under. Min personliga åsikt är att det är förbaskat coolt med rasklasser!
(2). Do demi-humans have souls?
Svar: Ja! Tycker det är passande att allt liv har samma form av "själ"
(3). Ascending or descending armor class?Svar: Stigande Försvarsvärde. Blir snurrig av sjunkande.
(3). Ascending or descending armor class?Svar: Stigande Försvarsvärde. Blir snurrig av sjunkande.
(4). Demi-human level limits?
Svar: Nej! Tycker inte man skall begränsa "utveckling" för någon eller något om det inte skulle helt förstöra spelbalansen och då kan man ju i första hand ändra det som förstör.
(5). Should thief be a class?
Svar: Ja! Jag är inte född på 1400-talet som vissa rävar är och har aldrig kört utan den klassen.
(6). Do characters get non-weapon skills?
Svar: Svaret blir ja på denna frågan. Tycker färdigheter skall finnas med om de förbättrar spelupplevelsen men de skall vara relevanta för spelet som helhet.
(7). Are magic-users more powerful than fighters (and, if yes, what level do they take the lead)?
Svar: Vet ej ännu, men gissar att de blir farligare om de har rätt besvärjelser. Skulle tro att detta händer runt Rang 5?
(8). Do you use alignment languages?
Svar: Nej (fast ja) - försöker se världen i gråskalor och utan absoluta sanningar.
(9). XP for gold, or XP for objectives (thieves disarming traps, etc...)?
Svar: XP tycker jag skall vara objektivsdrivet via uppnådda "scener" - en max belöning per rum/möte där handlingar och utförande spelar in. Guld får vara del av scenbelöningen men inte 100%
(10). Which is the best edition; ODD, Holmes, Moldvay, Mentzer, Rules Cyclopedia, 1E ADD, 2E ADD, 3E ADD, 4E ADD, Next ?
Svar: En blandning av allt som är bra fast kan stanna vid de fram till ADD.
Bonus Question: Unified XP level tables or individual XP level tables for each class?
Svar: Gillar unified bäst men kör individual
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar